آداب معاشرت هاي الكترونيكي
طبق یک برنامه تحقیقاتی مردی بد ظاهر (از نظر لباس) از چراغ قرمز خیابان عبور کرد و هیچ یک از افرادی که منتظر چراغ سبز بودند پشت سرش حرکت نکردند. بار دیگر همان مرد با ظاهری آراسته دست به چنین اقدامی زد و این باربیش تر مردمی که پشت چراغ عابر پیاده ایستاده بودند او را همراهی کردند. این حقیقتی است که پیش تر تاثیر در وهله اول مربوط به ظاهر اشخاص است. اکثر مردم در نگاه اول نسبت به ظاهر شما درباره شخصیت تان تصمیم می گیرند.
طبق یک برنامه تحقیقاتی مردی بد ظاهر (از نظر لباس) از چراغ قرمز خیابان عبور کرد و هیچ یک از افرادی که منتظر چراغ سبز بودند پشت سرش حرکت نکردند. بار دیگر همان مرد با ظاهری آراسته دست به چنین اقدامی زد و این باربیش تر مردمی که پشت چراغ عابر پیاده ایستاده بودند او را همراهی کردند. این حقیقتی است که پیش تر تاثیر در وهله اول مربوط به ظاهر اشخاص است. اکثر مردم در نگاه اول نسبت به ظاهر شما درباره شخصیت تان تصمیم می گیرند.
هرچند تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ
نیست و این روش هم مزایا و محدودیتهای خاص خود را دارد، ولی تجربه نشان
میدهد که استفاده هوشمندانه از بنر به ویژه در معرفی نام تجاری (برند) و
پیشبرد فروش بسیار موثراست.
بسیاری از آگهی دهندگان به شناخت کاملتری از تبلیغات بنر (Banner Advertising ) نیاز دارند تا بتوانند بهخوبی از آن استفاده کنند.
عنوان آگهی چه تاثیری در فروش دارد؟
عنوان آگهی های پر فروش چه مشخصاتی دارند. در نوشتار زیر عنوان های هشت
گانه ای که بارها آزمایش شده و منجر به فروش بیلیونها دلار کالا و خدمات
شده اند، معرفی می شوند. آنها را با دقت بخوانید، به کار بگیرید و سپس در
صدد خلق روش منحصر به فرد خود برآیید.
1. عنوان های بی واسطه
2. عنوان با واسطه
من تبلیغات را نه به عنوان سرگرمی یا نوعی هنر، بلکه به عنوان یک اطلاعرسانی میبینم. وقتی یک آگهی تبلیغاتی را مینویسم، نمیخواهم بگویید که آن را خلاقانه میبینید، بلکه دوست دارم آن را آنقدر جالب بیابید که محصول موردنظر را بخرید. وقتی اسکینیز سخنرانی میکرد، مردم میگفتند: “چقدر خوب سخنرانی میکند”اما وقتی که دموستنس سخنرانی میکرد، آنها میگفتند: “بیاید در برابر فیلیپ بایستیم.”در کتابم با عنوان اعترافات یک مرد تبلیغاتچی که در سال ۱۹۶۳ منتشر شد، داستان چگونگی پیدایش شرکت اگیلوی و ماثر و اصولی را که موفقیت اولیه ما بر آن مبتنی بود بیان کردم. آنچه که زمانی چیزی بیش از یک بوتیک تبلیغاتی مبتکر در نیویورک نبود بعدها تبدیل به یکی از چهار شرکت بزرگ تبلیغاتی در جهان با ۱۴۰ شعبه در ۴۰ کشور جهان شد. اصول ما به نظر کارا بود. اما من اینک پیرتر از آنم که یک مجلة فرانسوی مرا به عنوان تنها بازمانده از گروه مردانی که به ظن آنها در خدمت انقلاب صنعتی بودهاند در کنار آدام اسمیت، ادیسون، کارل مارکس، راکفلر، فورد و کینز قرار دهد.
دوستان از من میپرسند که «چگونه از طریق اینترنت جذب مشتری کنم؟» و اینکه آیا با استفاده از ابزاری چون پست الکترونیک یا به عبارت دیگر با «بازاریابی از طریق پست الکترونیک (EMail Marketing) میتوانیم مشتری جذب کنیم و در بالا بردن میزان فروش موفق شویم؟ در این مقاله سعی میکنم به پرسش و پرسشهایی از این دست پاسخ بدهم.
هر جا که باشیم، در همین دنیای واقعی و یا این دنیای مجازی، اینترنت، «واژه ها» قدرتمندترین ابزار برای پیروزی و موفقیت ما به حساب می آیند. سایت های اینترنتی بسیاری – مخصوصاً در همین ایران خودمان- فراموش کرده اند که مخاطبین اصلی سایت ها، انسان هستند … ما برای ماشین ها و کامپیوترها سایت روی اینترنت نمی بریم …
در روز بیش از ۳۰ میلیارد پیام پست الکترونیکی (Email) در سرتاسر جهان رد و بدل می شود. بیشترین میزان این پیام های الکترونیکی برای کسانی است که به نحوی بر روی اینترنت حضوری الکترونیکی دارند، نیمی از آنان هنوز از فرمت Text برای ارسال نامه های الکترونیکی خود استفاده می کنند و بسیاری از بازاریاب هایی که پیام های تبلیغاتی الکترونیکی خود را به مخاطبین هدف خود ارسال می کنند به ارسال پیام به صورت متن (text) روی آورده اند. مدیریت کارآمد و صحیح پیام های الکترونیکی موضوع اصلی این مقاله است.
در عصر «کار حرفه ای و سرعت در انجام کار»، توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که بازیگران، بایستی اصول، قواعد و قوانین بازی را نیز بخوبی بدانند. متاسفانه در ایران، بسیاری از شرکت ها و موسسات، بی آن که به قواعد بازی توجه کنند، شروع به بازی می کنند و در اکثر موارد به جای معرفی، تبلیغ یا جا انداختن علامت تجاری «مشتری»، باعث «بدنامی» و «ضد تبلیغ» محصول یا خدمات مشتری خود می شوند. آنها بسادگی نمی دانند که چگونه باید وارد گود «بازاریابی الکترونیکی» E-Marketing شد بی آن که مارک Spammer خورد. ارسال کنندگان نامه های الکترونیکی ناخواسته با این گونه اقدامات خود نه تنها مشکلی از مشکلات «مشتری» خود حل نمی کنند، بلکه مشکلات بیشتری برایش فراهم می آورند. از دست دادن اعتبار و آبروی اینترنتی، روند رو به رشد سایت های اینترنتی ایرانی است، فقط به دلیل همان مشکل دیرینه است که آدم های بی تخصص، بی توجه و بی اطلاع از قواعد و قوانین بازی روی به این بازی پر حادثه و پرمخاطره آورده اند.
شیوه های مختلف تبلیغاتی را باید شناسایی کرد و موفق ترین و خلاقانه ترین آنها را انتخاب کرد و بکار برد تا شاید بتوان با استفاده از آن شیوه ها توجه مخاطبین را به محصول یا خدماتی که ارائه می دهیم جلب کنیم. در حال حاضر باید از ابزارهایی که در اختیار داریم به طور کامل و جامع استفاده کنیم…
ما بایستی به دنبال طرح و ارائه یک ترکیب مناسب و منحصربفرد باشیم. شیوه های قدیمی در بازاریابی (B2B یا B2C) دیگر شاید نتوانند توقعات ما را پاسخگو باشند. ما باید از ابزار های نوین ارتباطی و اطلاعاتی امروزه، بخوبی و تمام و کمال استفاده کنیم و هر روز «طرحی نو دراندازیم» شاید آن وقت بتوانیم جلب توجه کنیم. برای جلب توجه مخاطبین راه های و کلیشه های قدیمی دیگر کار نمیکنند و عجیب است که هنوز در همین مملکت خودمان می بینیم، کسی گوشش به این حرف ها بدهکار نیست. آنها که سوابقی درخشان در طراحی آگهی و دستی به نوشتن نامه های فروش (Sales Letters) دارند چندین صفحه از بروشورها را سیاه می کنند که : «قابل توجه اهالی محترم شرق یا غرب تهران … بدینوسیله به اطلاع و استحضار می رساند که …» شرکت ما فلان و بهمان کرده است و از ما بهتر نمی توانید پیدا کنید و غیره و غیره …
تبلیغات، ابزاری برای توسعه و رونق کسب و کار است، بنابراین انتخاب آژانس تبلیغاتی مناسب، امری حیاتی است.
«جانولف»، مدیر روابط عمومی انجمن آژانسهای تبلیغاتی آمریکا هشدار میدهد که انتخاب یک کانون تبلیغاتی، روندی فوقالعاده طولانی و پیچیده است. اگر شرکتی با آژانسی تبلیغاتی کار میکند که از کارش رضایت ندارد، بهتر است پیش از یافتن کانون جدید، به حل اختلاف بپردازد، بدینترتیب از گرفتاری جستجو رهایی خواهد یافت.
متخصصین بازاریابی به شما خواهند گفت که یک طرح ریزی خوب برای بهبود و توسعه روابط عمومی غالبا خیلی موثرتر از تبلیغات است.این مقاله طی شش مرحله ساده در ایجاد و گسترش هسته اصلی طرح روابط عمومی به شما کمک می کند.
مرحله ۱: تعریف و نوشتن اهداف شما برای تبلیعات و طرحهای رسانه ای
چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟ آیا طراحی شما به منظور:
کارشناسی روی همکاران شما، مطبوعات و جراید،یا ارباب رجوع و مشتریان شما می باشد؟